
REGULAMIN PRAKTYKI FIZJOTERAPEUTYCZNEJ
FIZJOTERAPIA ALEKSANDRA SKALSKA-RUSZCZYK
Niniejszy regulamin określa organizację i porządek procesu udzielania świadczeń zdrowotnych oraz zasady korzystania z usług świadczonych przez Fizjoterapia Aleksandra Skalska - Ruszczyk. Klient umawiający się na wizytę akceptuje regulamin. Jest to warunek konieczny, niezbędny do skorzystania z usług gabinetu Fizjoterapia Aleksandra Skalska - Ruszczyk
I. POSTANOWIENIA OGÓLNE
-
Niniejsza praktyka zawodowa, zwana dalej „Gabinetem Fizjoterapii” prowadzona jest przez: Fizjopraktyka Aleksandra Skalska – Ruszczyk.
-
Dane rejestrowe Gabinetu Fizjoterapii to: Fizjoterapia Aleksandra Skalska - Ruszczyk.
ul. Staromiejska 5, 26-610 Radom, 9482522781. -
Gabinet Fizjoterapii prowadzi działalność leczniczą m.in. w oparciu o:
a) przepisy ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej,
b) przepisy ustawy z dnia 25 września 2015 r. o zawodzie fizjoterapeuty,
c) przepisy ustawy z dnia 8 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta,
d) wpis nr [podać nr wpisu] do rejestru podmiotów wykonujących działalność leczniczą prowadzonego przez Krajową Radę Fizjoterapeutów,
e) a także w oparciu o postanowienia niniejszego Regulaminu Organizacyjnego.
-
Główne miejsce udzielania świadczeń zdrowotnych przez Gabinet Fizjoterapii mieści się w ul. Staromiejskiej 5, 26-610 Radom.
-
Gabinetem Fizjoterapii kieruje właściciel – Aleksandra Skalska – Ruszczyk i reprezentuje go na zewnątrz.
II. CEL, ZADANIA I ZAKRES UDZIELANYCH ŚWIADCZEŃ
-
Celem działalności Gabinetu Fizjoterapii jest przywracanie, poprawa lub zachowanie zdrowia pacjentów poprzez udzielanie świadczeń zdrowotnych przez osoby do tego uprawnione.
-
Zadaniem Gabinetu Fizjoterapii jest udzielanie świadczeń zdrowotnych z zakresu fizjoterapii, w tym w szczególności:
a) rehabilitacja dorosłych
b) rehabilitacja dziecięca
c) rehabilitacja skolioz
d) rehabilitacja wad postawy
e) terapia manualna
f) terapia trzewna
g) masaż leczniczy oraz sportowy
h) akupunktura
i) kinesiotaping
j) osteopatia
k) akupunktura
l) naturopatia
-
Dodatkowo w Gabinecie Fizjoterapii:
1) prowadzona jest działalność polegająca na popularyzowaniu zachowań prozdrowotnych oraz kształtowaniu i podtrzymywaniu sprawności i wydolności osób w różnym wieku;
2) wydawane są opinie odnośnie do stanu funkcjonalnego osób poddawanych fizjoterapii oraz przebiegu procesu fizjoterapii;
3) przygotowywane są wnioski w sprawach zaopatrzenia w środki pomocnicze i przedmioty ortopedyczne;
4) inne zadania zlecone przez właściciela Gabinetu Fizjoterapii.
-
Szczegółowy zakres świadczonych usług znajduje się na stronie https://www.movesolution.pl/.
III. RODZAJE DZIAŁALNOŚCI LECZNICZEJ
-
W ramach działalności Gabinetu Fizjoterapii udzielane będą ambulatoryjne świadczenia zdrowotne obejmujące świadczenia w fizjoterapii.
-
Udzielanie świadczeń odbywa się w pomieszczeniach Gabinetu Fizjoterapii wskazanych w pkt I. ust. 4.
IV. PRZEBIEG PROCESU UDZIELANIA ŚWIADCZEŃ ZDROWOTNYCH
-
Przed przystąpieniem do pierwszej konsultacji pacjent oświadcza ustanie lub podpisuje oświadczenie o zapoznaniu się z treścią Regulaminu, klauzulą informacyjną o przetwarzaniu danych osobowych RODO i wyrażeniu zgody na świadczenie usług wykonywanych w Gabinecie Fizjoterapii.
-
W Gabinecie Fizjoterapii przyjmowani są pacjenci, który dokonali uprzedniej rejestracji (rejestracja osobista, telefoniczna, on-line, za pośrednictwem portali internetowych).
-
Podczas rejestracji, osoba rejestrująca udziela informacji o wolnych terminach i godzinach wizyt. Zapisując się na wizytę pacjent poproszony zostanie o podanie imienia, nazwiska, numeru telefonu oraz ogólnego rodzaj schorzenia/problemu który występuje. Pacjent zostanie poinstruowany jak ma przygotować się do wizyty oraz jakie są jej koszty.
-
W przypadku niedostępnych terminów utworzona jest lista rezerwowa umożliwiająca zapisanie pacjentów przypadku gdy zwolni się termin wizyty. Pacjent jest zapisywany wg kolejności zapisu na listę rezerwową.
-
Przed rozpoczęciem wizyty w Gabinecie Fizjoterapii, w sytuacji gdy ogłoszony zostanie stan zagrożenia pandemią lub stan pandemii lub gdy wymagać tego będą przepisy prawa lub nadzwyczajna sytuacja, Pacjent poproszony będzie o wypełnienie stosownej ankiety oraz poddanie się dezynfekcji dłoni oraz pomiarowi temperatury.
-
W Gabinecie Fizjoterapii znajduje się poczekalnia, w której jeśli będzie to konieczne, Pacjent poproszony zostanie o poczekanie na umówioną wizytę.
-
W przypadku pierwszej wizyty Gabinet Fizjoterapii poprosi Pacjenta o podanie niezbędnych danych, celem ich wpisania w zakładaną dla niego kartę pacjenta (dokumentacja medyczna), udzielenie niezbędnych zgód i złożenie oświadczeń.
-
Przebieg wizyty, w tym: zebrany wywiad, wykonane świadczenia zdrowotne, zalecenia czy uwagi, znajdzie odwzorowanie w dokumentacji medycznej prowadzonej dla Pacjenta.
-
W obiektywnie uzasadnionych przypadkach Gabinet Fizjoterapii jest uprawniony do odmowy wykonania świadczenia zdrowotnego. Postawą odmowy może być m.in.: brak zgody na wykonanie świadczenia zdrowotnego, wątpliwości co do dobrowolności udzielonej zgody, czy też co do poczytalności Pacjenta, a w przypadkach stanu nadzwyczajnego, stanu zagrożenia pandemią lub stanu pandemii, odmowa Pacjenta udzielenia odpowiedzi na pytania ankiety czy zbadania temperatury ciała, albo tez odmowa Pacjenta poddania się innej czynności lub podania informacji wymaganych w przepisach prawa.
-
Przeprowadzenie badania lub udzielenie innego świadczenia zdrowotnego poprzedza
wyrażenie zgody przez Pacjenta, w tym Pacjenta małoletniego, który ukończył 16 lat. -
Pacjent, w tym małoletni po ukończeniu 16 roku życia, ma prawo do uzyskania wszelkich
informacji umożliwiających podjęcie świadomej zgody na świadczenie. -
Udzielanie informacji innym osobom może mieć miejsce wyłącznie za zgodą Pacjenta.
-
Pacjent do momentu ukończenia 18 roku życia korzysta ze świadczeń zdrowotnych
jedynie w obecności przedstawiciela ustawowego lub opiekuna faktycznego. -
Pacjent może być przyjęty na planową wizytę w obecności opiekuna faktycznego, o ile przedstawiciel ustawowy wyrazi na to zgodę w formie pisemnej.
-
Pacjent pomiędzy 16 a 18 rokiem życia może być przyjęty bez przedstawiciela ustawowego lub opiekuna faktycznego, o ile przedstawiciel ustawowy wyrazi na to pisemną zgodę.
-
Pacjent zobowiązany jest do udzielenia pełnych i wyczerpujących informacji,
w szczególności o przeciwskazaniach lub innych okolicznościach mogących mieć wpływ
na planowaną terapię. Pacjent obowiązany jest również do poinformowania o zasięgniętych
opiniach u innych specjalistów, o ile jest to niezbędne do realizacji terapii. -
Przed przystąpieniem do terapii Gabinet Fizjoterapii przeprowadza wywiad oraz wstępne badania funkcjonalne, które podlega wpisowi w dokumentacji medycznej Pacjenta. Prowadzący wywiad i badanie z ramienia Gabinetu Fizjoterapii, określa cel terapii optymalny dla Pacjenta oraz metodykę procesu terapeutycznego, dążąc do maksymalnej poprawy stanu zdrowia Pacjenta, oraz jego sprawności psychoruchowej.
-
Terapia prowadzona jest w trakcie całego procesu, od pierwszej do ostatniej wizyty.
Pacjentowi przysługuje prawo czynnego udziału zarówno w określaniu celu terapii, jak
i metodyki jej prowadzenia. -
Planując terapię uwzględnia się wszelkie uwagi i sugestie pacjenta dotyczące stanu jego
zdrowia, sprawności psychomotorycznej oraz dokumentację medyczną przedstawioną przez
Pacjenta. -
W uzasadnionych przypadkach Pacjent zostanie poinformowany o konieczności
wykonania dodatkowych badań, w tym konieczności przeprowadzania pogłębionej diagnostyki
lekarskiej. -
Pacjent zobowiązany jest do poddania się badaniu innego specjalisty, jeżeli zdaniem Gabinetu Fizjoterapii badanie to jest niezbędne dla dalszego prawidłowego realizowania celu terapii.
-
W przypadku odmowy wykonania badania, zatajenia jego wyników, bądź korzystania przez Pacjenta równolegle z terapii w innym ośrodku bez powiadomienia o tym fakcie Gabinetu Fizjoterapii zastrzega sobie prawo do odmowy kontynuacji prowadzenia Pacjenta.
-
W uzasadnionych przypadkach specjalista może zwrócić się do Pacjenta z prośbą o
możliwość wykonania zdjęcia albo nagrania procesu leczenia. -
Do praw i obowiązków Pacjenta należy:
-
prawo do poszanowania godności oraz uprzejmego traktowania przez personel Gabinetu Fizjoterapii;
-
prawo do uzyskania świadczeń wykonywanych przez personel o odpowiednich kwalifikacjach;
-
prawo do pełnej dyskrecji dotyczącej jego osoby;
-
prawo do pomocy i wyjaśnień o sposobie przygotowania do zabiegów.
-
obowiązek zapoznania się i przestrzegania Regulaminu Gabinetu Fizjoterapii;
-
obowiązek przestrzegania ładu i wytycznych określonych w Gabinecie Fizjoterapii;
-
obowiązek nieprzekraczania obszarów wydzielonych wyłącznie dla Gabinet Fizjoterapii, w tym Rejestracji;
-
obowiązek przestrzegania zasad higieny osobistej;
-
obowiązek szanowania mienia Gabinetu Fizjoterapii;
-
obowiązek przestrzegania zaleceń fizjoterapeuty.
-
Korzystanie przez pacjentów z telefonów komórkowych powinno się odbywać w sposób nie stwarzający uciążliwości dla innych pacjentów i personelu Gabinetu Fizjoterapii. Zabrania się prowadzenia rozmów telefonicznych w czasie wizyt.
V. OPŁATY ZA UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTACJI MEDYCZNEJ
-
Gabinet Fizjoterapii prowadzi dokumentacje medyczną w formie elektronicznej.
-
Gabinet fizjoterapii nie pobiera opłat za udostępnienie dokumentacji medycznej w formie elektronicznej (załącznik do maila).
-
Za udostępnienie dokumentacji medycznej w formie wydruku, Gabinet Fizjoterapii pobiera opłatę w kwocie ____ zł za każdą stronę wydruku.
-
Dokumentacja medyczna prowadzona jest w sposób zapewniający ochronę i poufność
danych oraz dostęp wyłącznie dla osób uprawnionych /upoważnionych. -
Gabinet Fizjoterapii zapewnia odpowiednie warunki zabezpieczające dokumentację przed
zniszczeniem, uszkodzeniem lub utratą i dostępem osób nieupoważnionych, a także
umożliwiające jej wykorzystanie bez zbędnej zwłoki.
VI. ORGANIZACJA PROCESU UDZIELANIA ŚWIADCZEŃ ZDROWOTNYCH W PRZYPADKU POBIERANIA OPŁAT, WYSOKOŚĆ OPŁAT ZA WYKONANE ŚWIADCZENIA ZDROWOTNE
-
Gabinet Fizjoterapii nie wykonuje świadczeń zdrowotnych finansowanych ze środków publicznych (NFZ etc.)
-
Z tytułu udzielanych przez Gabinet Fizjoterapii świadczeń zdrowotnych pobierane są opłaty, których wysokość określona jest na stronie https://www.movesolution.pl/. Informację na ten temat można też uzyskać w Gabinecie Fizjoterapii lub pod tel +48 794-184-194.
-
Opłata uiszczana jest przed wizytą. W przypadku zakupu bonu podarunkowego opłata uiszczana jest z góry. Otrzymujący kartę podarunkową otrzymuje dowód wpłaty (KP).
-
Opłata za świadczenia możliwa jest gotówką lub kartą na Rejestracji albo przelewem – na
podstawie wystawionej przez Gabinet Fizjoterapii faktury. -
Za zrealizowane, odbyte i opłacone przez Pacjenta wizyty fizjoterapeutyczne, zwrot opłat nie jest możliwy.
-
W przypadku niewykorzystania zabiegów w ramach bonu podarunkowego lub nieodwołania opłaconej wcześniej wizyty na 24 godziny wcześniej, zwrot opłat również nie jest możliwy.
-
Na życzenie Klienta, w terminie zgodnym z obowiązującymi przepisami, zostanie wystawiony rachunek uproszczony na podstawie zebranych paragonów fiskalnych za poszczególne wizyty. W przypadku chęci otrzymania rachunku dla przedsiębiorcy, klient wcześniej zobowiązany jest podać prawidłowy NIP przedsiębiorcy.
-
Rozpoczęcie korzystania z usług Gabinetu Fizjoterapii jest tożsame z oświadczeniem, iż Klient posiada zabezpieczone środki na pokrycie należności za usługi.
-
Zmianę terminu wizyty lub jej odwołanie można zgłaszać najpóźniej 24 godziny przed umówionym terminem. Istnieje odstępstwo w przypadku nagłych sytuacji losowych, wtedy pacjent jest zobowiązany poinformować o nieobecności najszybciej jak to możliwe przed wizytą.
-
Jeśli w danej chwili nie można się dodzwonić to należy wysłać wiadomość SMS z informacją o braku możliwości pojawienia się na wizycie.
-
Odwołanie wizyty później niż 24 godziny przed terminem wizyty lub nieobecność bez poinformowania będzie skutkowało doliczeniem 50% ceny usługi przy umówieniu się na kolejną wizytę. W takim przypadku na następną wizytę będzie można umówić się tylko osobiście i przy opłacie z góry. Cała kwota przepada w przypadku niepojawienia się na kolejny raz na umówionej i opłaconej wizycie.
-
Nieotrzymanie wiadomości SMS przypominającej o wizycie nie stanowi usprawiedliwienia nieobecności Klienta.
-
W przypadku spóźnienia na umówiony zabieg, czas jego trwania może zostać odpowiednio skrócony.
-
Wskazane jest przybycie minimum 10 minut przed umówionym zabiegiem.
VII. PRZETWARZANIE DANYCH OSOBOWYCH
-
Administratorem danych osobowych klienta jest FIZJOTERAPIA ALEKSANDRA SKALSKA - RUSZCZYK. Dane osobowe przetwarzane są w celu zarządzania i udzielania świadczenia zdrowotnego. Z pełną treścią klauzuli obowiązku informacyjnego oraz przysługującymi klientowi prawami można zapoznać się w placówce lub na stronie internetowej https://www.movesolution.pl/.
-
Dane osobowe podane przez klienta objęte są tajemnicą. Dane służą do zebrania informacji koniecznych do podjęcia świadczenia zdrowotnego.
-
Dokumentacja medyczna jest własnością gabinetu FIZJOTERAPIA ALEKSANDRA SKALSKA - RUSZCZYK.
-
Dokumentacja może być udostępniona:
-
Klientowi,
-
Przedstawicielowi ustawowemu,
-
Osobie wskazanej przez klienta po okazaniu pełnomocnictwa w formie pisemnej
-
Podmiotom uprawnionym z mocy przepisów prawa.
-
Dokumentowanie przebiegu terapii w formie filmu lub zdjęć jest możliwe wyłącznie po wcześniejszym wyrażeniu zgody przez klienta lub osobę do tego uprawnioną.
-
Za zgodą osoby udzielającej świadczenie możliwe jest nagrywanie lub robienie zdjęć przez Pacjenta albo jego opiekuna.
-
Teren gabinetu FIZJOTERAPIA ALEKSANDRA SKALSKA - RUSZCZYK objęty jest własnym monitoringiem, którego jedynym celem jest zapewnienie ochrony i bezpieczeństwa oraz usprawnienie organizacji pracy. Dane wynikające z monitoringu nie są udostępniane podmiotom zewnętrznym.
-
Kamera rejestrująca obraz i dźwięk włączana jest w dniach i godzinach zamknięcia jednostki. Zamontowany system nie monitoruje pracowników, osób współpracujących ani Pacjentów.
VIII. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
-
Pacjent lub jego prawny opiekun zobowiązany jest do zgłaszania wszelkich zastrzeżeń dotyczących sposobu prowadzenia terapii lub współpracy z pracownikami Gabinetu Fizjoterapii.
-
Do Gabinetu Fizjoterapii nie będą wpuszczane osoby będące pod wpływem alkoholu lub narkotyków, a także osoby zachowujące się agresywnie i niestosownie do miejsca.
-
Gabinet Fizjoterapii nie ponosi odpowiedzialności za osoby i ich niewłaściwe zachowanie mogące stworzyć zagrożenie dla życia i zdrowia przebywających na terenie Gabinetu Fizjoterapii.
-
W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie stosuje się przepisy ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej i innych ustaw.
-
Podanie Regulaminu do wiadomości Klientów następuje poprzez jego udostępnienie, na wniosek Klienta, w siedzibie Gabinetu Fizjoterapii, a także na stronie internetowej https://www.movesolution.pl/.
KLAUZULA OBOWIĄZKU INFORMACYJNEGO
Administratorem Twoich danych osobowych przetwarzanych w celu objęcia Cię świadczoną opieką zdrowotną jest
FIZJOTERAPIA ALEKSANDRA SKALSKA - RUSZCZYK ul. Staromiejska 5, 26-610 Radom dalej: ,,Administrator’’ w rozumieniu
art. 4 ust. 7 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób
fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia
dyrektywy 95/46/WE, dalej: ,,RODO’’.
Jeśli chcesz skontaktować się z nami w sprawach związanych z przetwarzaniem Twoich danych osobowych możesz to zrobić za
pośrednictwem adresu korespondencyjnego lub pod adresem e-mail: kontakt@movesolution.pl
Zakres i cel
przetwarzanych
danych
osobowych
Twoje dane osobowe przetwarzane są w celu objęcia Ciebie opieką zdrowotną w ramach wykonywanego
przez fizjoterapeutę świadczenia. Twoje dane osobowe przetwarzane są w następującym zakresie:
imiona, nazwisko, płeć, data urodzenia, numer PESEL (w przypadku jego braku rodzaj i numer dokumentu
potwierdzającego tożsamość), adres zamieszkania, w przypadku osoby małoletniej lub pacjentów
ubezwłasnowolnionych oraz nie posiadających dostatecznego rozeznania w podejmowaniu świadomych
decyzji także imię i nazwisko jego opiekuna prawnego lub faktycznego, a także dane o stanie Twojego
zdrowia oraz udzielonych Ci świadczeniach. Możemy przetwarzać również w celach kontaktowych Twój
adres e-mail oraz numer telefonu, jednakże podanie tych danych nie jest dla Ciebie obligatoryjne.
Prowadzimy dla Ciebie dokumentację medyczną, która zawiera wszystkie informacje dotyczące Twojego
stanu zdrowia oraz świadczeń. Jest to niezbędne dla postawienia diagnozy i poprowadzenia w sposób
właściwy Twojego procesu fizjoterapii i leczenia.
Twoje dane osobowe przetwarzane są przez Administratora w oparciu o:
o wykonania świadczenia zdrowotnego – podstawą przetwarzania danych jest umowa o świadczenie
zdrowotne (art. 6 ust. 1 lit. b i c oraz art. 9 ust. 2 lit. b) i h) RODO w zw. z art. 25 pkt 1 Ustawy o
prawach pacjenta oraz § 10 ust. 1 pkt 2 Rozporządzenia MZ w ramach właściwej rejestracji i
udzielania świadczeń zdrowotnych),
o wykonania obowiązku prawnego – obowiązek prowadzenia i udostępniania dokumentacji medycznej
wynika m.in. z art. 41 ustawy o zawodzie lekarza i lekarza dentysty. Zasady jej udostępniania i
przechowywania określa ustawa o prawach pacjenta oraz Rzeczniku Praw Pacjenta. Podstawą
prawną przetwarzania danych w tym zakresie jest więc obowiązek prawny ciążący na
Administratorze (art. 6 ust. 1 lit. c) w zw. art. 9 ust. 2 lit. b) i h) z RODO),
o ustalenia, dochodzenia lub obrony przed roszczeniami jakie Administrator albo Pacjent, mogą mieć
w stosunku do siebie w związku z wykonywaniem świadczeń zdrowotnych - przez okres 3 roku od
końca roku kalendarzowego, w którym świadczenie było wykonane (na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b)
i f) RODO.)
o kontaktu z Pacjentem – podstawą przetwarzania danych w tym zakresie jest uzasadniony interes
Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f) RODO.)
Kategorie
odbiorców
danych
osobowych
Odbiorcami udostępnionych danych są podmioty przetwarzające je na zlecenie lub z upoważnienia
Administratora Danych. Dotyczy to w szczególności dostawcy rozwiązań informatycznych do obsługi
elektroniczne dokumentacji medycznej. Podmioty te zobowiązane są do zachowania tajemnicy danych
osobowych zawartych w dokumentacji medycznej.
Nadto dane osobowe Uczestników mogą być udostępniane podmiotom uprawnionym do ich otrzymania na
mocy obowiązujących przepisów prawa, w tym właściwym organom wymiaru sprawiedliwości.
Profilowanie oraz
przekazywanie
danych do
państw trzecich
Dane osobowe nie będą przekazywane poza obszar Europejskiego Obszaru Gospodarczego.
Nie będzie następowało profilowanie ani automatyczne podejmowane decyzji.
Podaje moje dane osobowych obowiązkowo? Podanie przez Ciebie danych osobowych jest w pełni dobrowolne, jednakże ich nie podanie może skutkować
odmową umówienia wizyty czy nawet samego świadczenia zdrowotnego.
dobrowolnie czy Administrator świadcząc usługi z zakresu usług medycznych (zdrowotnych) jest zobowiązany do
prowadzenia dokumentacji medycznej w sposób określony przepisami prawa, w tym do oznaczenia
tożsamości pacjenta z wykorzystaniem jego danych osobowych.
Niepodanie numeru telefonu oraz adresu e-mail nie wpływa na udzielanie świadczenia zdrowotnego chociaż
w wielu przypadkach usprawnia to w stopniu znaczącym komunikację i jakość świadczonych usług.Czas przez jaki
przetwarzamy
Twoje dane
osobowe
Informacja o
przysługujących
Ci prawach
Dane osobowe Pacjenta stanowiące dokumentację medyczną będą przetwarzane przez Administratora przez
okres świadczenia na jego rzecz świadczeń zdrowotnych, a także w terminach określonych w art. 29 ustawy
o prawach pacjenta oraz Rzeczniku Praw Pacjenta, tj.: przez okres 20 lat, licząc od końca roku
kalendarzowego, w którym dokonano ostatniego wpisu, z wyjątkiem:
o dokumentacji medycznej w przypadku zgonu pacjenta na skutek uszkodzenia ciała lub zatrucia,
która jest przechowywana przez okres 30 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym
nastąpił zgonu,
o dokumentacji medycznej zawierającej dane niezbędne do monitorowania losów krwi i jej
składników, która jest przechowywana przez okres 30 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w
którym dokonano ostatniego wpisu,
o dokumentacji medycznej dotyczącej dzieci do ukończenia drugiego roku życia, która jest
przechowywana przez okres 22 lat.
Nadto dane osobowe mogą być przez nas przetwarzane w celu dochodzenia roszczeń przez okres
wynikający z przepisów prawa cywilnego oraz z uwagi na względy podatkowe przez 5 lat liczonych od końca
roku kalendarzowego, w którym powstał obowiązek podatkowy.
Po upływie wyżej wymienionych okresów Twoje dane są usuwane lub poddawane anonimizacji.
W związku z przetwarzaniem przez Administratora Twoich danych osobowych, Pacjentowi przysługuje
szereg praw, których realizacje zobowiązani jesteśmy zapewnić.
Możesz realizować swoje prawa przez zgłoszenie nam swojego żądania pisemnie lub na adres mailowy:
Pamiętaj, masz prawo do:
1. dostępu do Twoich danych (art. 15 RODO)
Realizując to prawo masz w szczególności prawo uzyskać od nas potwierdzenie, czy przetwarzamy Twoje
dane osobowe, a jeżeli ma to miejsce, masz prawo:
a) uzyskać dostęp do swoich danych osobowych,
b) uzyskać informacje o celach przetwarzania, kategoriach przetwarzanych danych osobowych, o
odbiorcach lub kategoriach odbiorców tych danych, planowanym okresie przechowywania Twoich
danych lub o kryteriach ustalania tego okresu, o prawach przysługujących Ci na mocy RODO oraz
o prawie wniesienia skargi do organu nadzorczego, o źródle tych danych, o zautomatyzowanym
podejmowaniu decyzji, w tym o profilowaniu
c) uzyskać kopię swoich danych osobowych.
2. żądania sprostowania Twoich danych (art. 16 RODO)
Masz prawo do sprostowania i uzupełnienia podanych przez siebie danych osobowych. W odniesieniu do
pozostałych danych osobowych masz prawo żądać od nas sprostowania tych danych (jeżeli są
nieprawidłowe) oraz ich uzupełnienia (jeżeli są niekompletne).
3. żądania usunięcia danych (art. 17 RODO)
Masz ma prawo do żądania usunięcia danych osobowych, nie będących elementem dokumentacji
medycznej – te bowiem przetwarzamy w wykonaniu obowiązku prawnego.
Masz prawo żądania usunięcia danych osobowych, jeżeli:
a) Twoje dane osobowe przestały być niezbędne do celów, w których zostały zebrane lub w których
były przetwarzane;
b) wniosłeś sprzeciw wobec wykorzystywania Twoich danych w celach marketingowych,
c) Twoje dane osobowe są przetwarzane niezgodnie z prawem.
Pomimo żądania usunięcia danych osobowych, w związku z wniesieniem sprzeciwu, możemy zachować
pewne dane osobowe w zakresie niezbędnym do celów ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń, a także
w celu wykonania prawem przewidzianych obowiązków. Dotyczy to w szczególności danych osobowych
obejmujących: imię, nazwisko, adres e-mail oraz historię aplikacji, które to dane zachowujemy dla celów
rozpatrywania skarg oraz roszczeń związanych z korzystaniem z naszych usług.
Podstawą do dalszego przetwarzania danych osobowych stanowiących dokumentację medyczną stanowi art.
29 ustawy o prawach pacjenta oraz Rzeczniku Praw Pacjenta, który jak wskazano wyżej nakłada obowiązek
jej archiwizacji przez określony czas.
4. żądania ograniczenia przetwarzania Twoich danych (art. 18 RODO)
Masz prawo do żądania ograniczenia wykorzystania Twoich danych osobowych w następujących
przypadkach:
a) gdy kwestionujesz prawidłowość swoich danych osobowych – wówczas ograniczymy ich wykorzystanie
na czas potrzebny nam do sprawdzenia prawidłowości Twoich danych, nie dłużej jednak niż na 7 dni,d) b) gdy przetwarzanie Twoich danych jest niezgodne z prawem, a zamiast usunięcia danych zażądasz
ograniczenia ich wykorzystania;
c) gdy Twoje dane osobowe przestały być niezbędne do celów, w których je zebraliśmy lub
wykorzystywaliśmy, ale są one potrzebne Tobie w celu ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń;
gdy wniosłeś sprzeciw wobec wykorzystania Twoich danych – wówczas ograniczenie następuje na czas
potrzebny do rozważenia, czy – ze względu na Twoją szczególną sytuację – ochrona Twoich interesów,
praw i wolności przeważa nad interesami, które realizujemy, przetwarzając Twoje dane osobowe.
5. wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych (art. 21 RODO)
Masz prawo w dowolnym momencie wnieść sprzeciw wobec wykorzystania Twoich danych osobowych,
jeżeli przetwarzamy Twoje dane w oparciu o nasz prawnie uzasadniony interes.
Jeżeli Twój sprzeciw okaże się zasadny i nie będziemy mieli innej podstawy prawnej do przetwarzania
Twoich danych osobowych, usuniemy Twoje dane, wobec wykorzystania których wniosłeś sprzeciw.
Powyższe nie dotyczy danych osobowych tworzących dokumentację medyczną.
6. wniesienia skargi do organu nadzoru (art. 77 RODO)
Jeżeli uważasz, że Twoje prawo do ochrony danych osobowych lub inne prawa przyznane Ci na mocy RODO
zostały naruszone, masz prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych
(Adres: Urząd Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2 00 - 193 Warszawa).
W jakim czasie spełniamy Twoje żądanie?
Jeżeli, w wykonaniu wymienionych powyżej uprawnień, występujesz do nas z żądaniem, spełniamy to
żądanie albo odmawiamy jego spełnienia niezwłocznie, nie później jednak niż w ciągu miesiąca po jego
otrzymaniu. Jeżeli jednak - z uwagi na skomplikowany charakter żądania lub liczbę żądań – nie będziemy
mogli spełnić Twojego żądania w ciągu miesiąca, spełnimy je w ciągu kolejnych dwóch miesięcy informując
Cię uprzednio o zamierzonym przedłużeniu terminu.